Ouder-en leerlingparticipatie
Ouderraad
De ouderraad stimuleert de samenwerking tussen de ouders, docenten en leerlingen en behartigt de belangen van de ouders. De leden van de ouderraad worden door de ouders gekozen.
Om het onderwijs te versterken stelt de ouderraad elk jaar geld beschikbaar voor speciale projecten of evenementen voor de leerlingen. De ouderraad is bereikbaar via ouderraad-henegouwenlaan@stedelijkcollege.nl.
De ouderraad is een officiële gesprekspartner van de school. De raad heeft maandelijks overleg met de school. De school wordt dan vertegenwoordigd door mevrouw Brummel, (opleidingsdirecteur). De raad wordt onder meer betrokken bij beleidsvoorbereidende onderwerpen.
De leden van de ouderraad maken ook deel uit van de resonansgroepen van de school en bieden ondersteuning bij schoolactiviteiten. Eén lid van de ouderraad neemt ook zitting in de Medezeggenschapsraad. Meer informatie over de ouderraad is te vinden op het ouderportaal.
Leerlingenparlement
Het leerlingenparlement wordt aan het begin van elk schooljaar opnieuw samengesteld. Het parlement bestaat meestal uit ongeveer vijftig leerlingen, die de verschillende leerjaren vertegenwoordigen. Twee leden vertegenwoordigen de leerlingen in de medezeggenschapsraad. Het leerlingenparlement komt een aantal keren per jaar bijeen en heeft regelmatig overleg met de schoolleiding.
Het leerlingenparlement:
- Richt zich op het algemeen belang van de school én op de belangen van de leerlingen;
- stimuleert de samenwerking tussen de verschillende groeperingen binnen de school;
- heeft invloed op het schoolbeleid door haar adviezen aan de schoolleiding en door de vertegenwoordiging in de medezeggenschapsraad;
- beantwoordt vragen van leerlingen over school;
- mede-organiseert leuke activiteiten, zoals schoolfeesten.
Resonansgroepen
Vertegenwoordigers van de ouders en de teamcoaches bespreken regelmatig de gang van zaken op school. Meer informatie over de resonansgroepen kunt u terugvinden in het ouderportaal onder het kopje ‘Resonansgroepen Henegouwenlaan’.