SCHOOLGIDS 2024-2025
Sluit alles
Inhoudsopgave

Beoordeling

Beoordeling

Voor alle leerjaren geldt dat de grens tussen voldoende en onvoldoende bij 5,50 ligt. In de gemengde klassen van het eerste leerjaar ligt die grens voor doorstroom naar een hoger niveau op 7,50 per vak met uitzondering van drama, lichamelijke opvoeding en muziek.

De schoolprestaties worden niet alleen beoordeeld met cijfers. De studiehouding van de leerling wordt met letters beoordeeld: g = goed, v = voldoende, z = zwak en o = onvoldoende.

Voor een goed inzicht in de eigen prestaties gebruiken wij SOMtoday, een elektronisch schoolinformatiesysteem, dat alle behaalde cijfers voor proefwerken en overhoringen met datum weergeeft. Zowel leerlingen als ouder(s)/verzorger(s), hebben toegang tot SOMtoday.

Leerlingen van 18 jaar en ouder kunnen zelf bepalen of ze de ouders deze toegang geven of niet. Bovenbouwleerlingen ontvangen naast het rapport tweemaal per jaar een overzicht van de stand van zaken van het examendossier.

Twee rapportperiodes

Het leerjaar is in twee semesters verdeeld. Na elk semester krijgt de leerling een rapport over de voorafgaande periode. Dit rapport zit in een rapportmap. Het rapport is van de leerling. De rapportmap moeten ouder(s)/verzorger(s) ondertekenen, waarna de leerling het binnen een week na de uitreiking van het rapport bij de leercoach moet inleveren.